CahayaQasehMu...

"Hidup ini adalah sebuah PERJUANGAN..perjuangan memerlukan pengorbanan.. tiada hidayah tanpa DAKWAH, tiada dakwah tanpa perjuangan..dan tiada perjuangan tanpa pengorbanan"

Sunday, February 6, 2011

Dari Kuala Terengganu ke Tg Malim

Salam..hari ni dah selamat sampai balik ke bumi Tg Malim ni..lebih kurang jam 8 pagi tadi..Bertolak dari Terengganu dlm jam 10 malam..pastu jem dari area bandor KT sampai Marang..ye la semua nak balik ke rumah masing2 lak..adoii..dalam jam 12 masih dlm Terengganu lagi..

credit to pakcik google!!


Pastu aku tertido,sedar2 bus berhenti di Gambang..ingatkan dah sampai Rawang..:p
tengok2 jam baru pukul 3 pagi..hati aku kate "lambat lagi la ni,baru sampai Gambang"..then sambung tidoq balik..
Pastu sedar2 plak bus berhenti kat mane ntah..pastu bus gerak masuk ke jalan Genting Highlands..
Aku ingatkan bus dah salah masuk jalan..ye la tak penah lagi sebelum2 ni lalu kot jalan tu..
Jalan dah la bersimpang siur..bengkang bengkok..pening aku dibuatnye..Oh satu lagi..pewangi dalam bus tu..sgt2 memeningkan aku..sampai terasa nak termuntah..huhu..tu bukan pewangi namanya..tu pebusuk..huh!!
sabaq je la duk dalam bus tu..tido pon tutup hidung..dugaan2..
Last2 bus dah kuar dari area Genting,dah sampai di area hulu selangor..kat Batang Kali..tetibe pongg!!tekejut gak la ingt bus langgar ape..rupe2nye tayar bus meletup disertai bau yang agak "wangi"..huhu..
terus bus park tepi jalan..tak tengok tyme tu kol bape..tapi dah subuh la..aku pon sambung tido sikit lagi sementara pakcik bus tengok2kan tayar die..tup2 terjaga dah kol 7,dah cerah kat luar..
pakcik tu pun suruh turun sbb bus ganti da nak sampai..
turun la kami2 ni..tunggu dlm 15 min lebih camtu..nmpak la bus yg akan ambik kami ni..
naik bus tu lbh kurang 20min cenggitu..smpai la ke bumi KHAR ni..terus cpt2 ambik beg,
naik ke bilik,mesej mak btau da sampai..n trus smbung zzzzzzzz...[lame jugak aku tido]..letih beb..
tu la pertama kali balik sini dgn pelbagai dugaan..Alhamdulilah selamat sampai..

p/s:tajuk untuk entry ni aku ubah sikit mcm tajuk lagu kump The Times "Dari Singapura ke Kuala Lumpur"..hehe

1 comment:

  1. Salam akak,saya ini bakal pelajar upsi..saya ingin tanye syarikat bas apa yang menawarkan perjalanan ke k.trg?

    ReplyDelete