CahayaQasehMu...

"Hidup ini adalah sebuah PERJUANGAN..perjuangan memerlukan pengorbanan.. tiada hidayah tanpa DAKWAH, tiada dakwah tanpa perjuangan..dan tiada perjuangan tanpa pengorbanan"

Saturday, April 23, 2011

Salah daaaaaaa..........

Ape yang aku nak merapu di tengah-tengah pagi bute ni yerr...duk tunggu azan subuh..tak tidor..dah abis exam pon stay up??harus la..malam aku berjaga,siang aku tidur..hehe..gigih menengok movie dalam external..banyak lagi tak tengok..nak2 cerita korea yang bersambung..dah habis satu part,sambung satu part lagi..hurmmmm..tu yang tak tidur ni..


Actually,aku punya proposal thesis tak siap lagi..soalan kajian belum buat,soal selidik dah siap!sebenarnya,ada hikmah pihak KPM pulangkan balik proposal aku..KPM pulangkan balik sebab aku tak masukkan instrumen kajian..huhu..aku ingatkan tak payah masukkan,walaupun orang lain beria-ia masukkan..aku punya tajuk yang aku hantar tu "Keberkesanan Penggunaan Perisian GeoGebra di dalam Topik Persamaan Linear"..PERSAMAAN LINEAR!!aku silap tajuk!!


Ceritanya camni,tadi aku pergi la menapak ke bilik kpm (dlm keadaan malas)..aku pun belek2 buku teks math form 2..cari la tajuk persamaan linear..belek2,,aik???tak jumpa pun persamaan..tak de pun graf??ke salah ambik buku??tengok,betul dah..tajuk persamaan linear atau dalam bahase omputehnye Linear Equation..lain macam je soalan..macam tak same je apa yang aku apply kat Mr.GG (nama manja GeoGebra hehe)..memang tak same!aku cari persamaan y=mx+c,tapi takde!!aku dah cuak dah tyme tu!!sah2 aku salah tajuk!!aku pun ambik buku teks math form 4,belek2 jumpa bahagian y=mx+c..bab PERSAMAAN GARIS LURUS!!Ya Allah,kenapa sebelum ni tak terlintas sikit pun yg bab2 kecerunan ni,di form 4 baru belajar!Astaghfirullah....aku dah buat salah...pastu,aku pun balik dengan lemah longlainye...baru ingat dah selesai masalah nak wat soalan kajian,..tapi...


Then,tadi berkobar-kobar aku cari tajuk lain..aku jumpa Theorem Phytagoras yg boleh apply kat Mr.GG,tapi dia punya instruction nak buat tu berbelit2..dulu aku belajar theorm phytagoras yg segitiga tu je..ni aku tengok masuk segiempat,  segilapan, segiempatbelas.. ok,tipu..huhu..penerangan kurang,cara nak buat,step by step tak de..memang dah cantik baeekkk punyerrr dah topik tu..tapi tu la,kalau tak pandai apply macamne nak buat kajian!haddooiii..


macam ni je yg aku belajar dulu!

mungkin sylibus sini tak same dgn luar negara..contoh yang aku tengok tu yg berbelas2 segitiga tu,dari luar negara..ok,tak jadi ambik theorem pyhtagoras,cari topik lain!!

aku ingat nak ambik je topik persamaan garis lurus form 4,tapi sama dengan ina la pulak..tak best la same..huhu..pastu tadi cari2 tajuk kat rph tu,jumpa tajuk statistik..untuk form 4 jugak..cantekkk,penerangan ada,video,step2 ade..boleh la topik ni..inshaAllah jadi!!

p/s:topik pertama aku,transformation tapi tak boleh sebab topik ni last2 dah dalam syllibus..aku masuk praktikum nanti,student tak belajar lagi..so,tak boleh apply!topik kedua,persamaan linear,tersalah topik!!hohoho..padan muke aku!!!



No comments:

Post a Comment